Každý elektronický systém zabudovaný vo vozidle má svoju riadiacu jednotku. V riadiacej jednotke sa pri prevádzke vozidla ukladajú tzv. sporadické (náhodné) alebo statické (trvalé) závady. Je preto potrebné robiť na vozidle pravidelnú diagnostiku systémov, najmä motora, aby nedošlo k ich poškodeniu.
Diagnostika vozidiel
Vykonávame diagnostiku nasledovných
elektronických podsystémov vozidla
V našom autoservise používáme diagnostiku značiek:
Vag-com (WV, Škoda, Audi, Seat)
Delphi (multiznačková)
Autel (multiznačková vrátane amerických a japonských značiek), Focom (Ford)
Čo je automobilová diagnostika
Automobilová diagnostika je diagnostika digitálne pracujúcich riadiacich jednotiek (Electronic Control Unit) v automobiloch. Koncom 80. rokov 20. storočia vznikla potreba diagnostiky týchto systémov. V počiatkoch mala každá automobilka svoj vlastný štandard a normy, čo bolo veľkým problémom hlavne pre multiznačkové servisy, pretože museli zhotovovať viac diagnostických prístrojov. Od roku 2000 sa už výstupy z riadiacich jednotiek viac-menej štandardizujú. Vozidlá podporujúce tieto zjednotené normy disponujú vo väčšine prípadov 16-pólovou obdĺžnikovou zásuvkou na pripojenie diagnostiky, ktorá je u všetkých súčasných vozidiel umiestnená v kabíne, v dosahu vodiča.